18 Şubat 2012 Cumartesi

KURU DUT LOKUMU

Malzemeler:
500 gr kuru dut
iki avuç ceviz

mantolamak için :
bir kase antep fıstığı

Yapılışı:
Kuru dutları yıkayın cevizlerle birlikte rondoya atın macun kıvamına gelince kadar rondo da çekin .Antep fıstıklarını geniş bir tabağa dökün macun kıvamına gelen harcı yuvarlayıp antep fıstıklarını döktüğümüz tabağın içine atın tabağı hafifçe sallayın her tarafını iyice kaplayacaktır.

Malatyada dutlarımı kendim topladım . Çocuklar bütün dut ağaçlarının altından kuru dut toplayıp kilosunu 1 liraya seyyar satıcılara satıyorlar.
Bu kadar ucuz ve kolay ulşılan bir şeyi İstanbul da neredeyse hiç bir markette bulamıyorum . Pendikte bir baharatçıda buldum kilosu 17 lira neden bu kadar pahalı olduğunu sorunca da zor kurutuluyormuş.
Bu doğal ürünlerin bu kadar pahalı olmasının en önemli sebeplerden biri de üretici ile tüketici arasında büyük rant sağlayan tüccarlar . Bunun bir şekilde düzenlenmesi gerekiyor

3 yorum:

Unknown dedi ki...

gel ye beni diyorlar
cok lezzizler
afiyet olsun canim
:-))

mutfagabuyrun dedi ki...

ewet bende almıştım dut kurusu da gerçekten pahalı canım.lokum bir harika olmuş.ellerine sağlık cnaım.sevgiler.bu arada kelime doğrulama çok zor canım.kaç kere denemek zorunda kalıyorum.kaldırabilirmisin.

Unknown dedi ki...

Sevdacığım, ayarlarıma baktım kelime doğrulama etkin değil . blogum daha yeni ve bende acemiyim nasıl yapılacağını anlatırsan çok sevinirim