23 Mayıs 2012 Çarşamba

BAKLAVA YAPTIM



     Ben baklavayı anneler ve teyzeler açar diyerek zihnimde bir kalıba oturtmuştum .  En önemlisi de `` ben asla baklava açamam çok zor  asla yapamam dememdi .``
 
    Korkunun ecele faydası yoktur dedim ve malzemelerimi hazırlayıp açtım .   Aslında   korktuğum gibi zor bir iş değilmiş .  Bazı eksikler vardı ama yine de  bizim evde keyifle yendi. Açıkçası takdir edilmekte  pek hoşuma gitti.....

Malzemeler:
1 s.b süt
2  yumurta
6  s.b. un
1  fincan sıvı yağ
1  fincan eritilmiş tereyağı  (  bende sade yağ vardı onu eritip kullandım)
bir fiske tuz,  yarım paket kabartma tozu
Üzeri için:
150 gr tereyağı (eritilmiş)
100  gr  sıvı yağ
İç harcı : 
1 s.b rondoda ya da havanda aşırı toz haline gelmeden öğütülmüş ceviz
Şerbeti için:
 4 s.b. şeker
4  s.b. su
1  çay kaşığı limon suyu
Açmak için
1 p.k. buğday nişastası
1 p.k. mısır nişastası

Yapılışı:
 


 Unu geniş bir kaba koyun ortasını havuz şeklinde açın  tuz ve kabartma tozunu unun üstüne atın geriye kalan tüm malzemeleri de elinizle birbirleriyle özdeşleşene kadar karıştırın sonra yavaş yavaş una  yedirin hamurunuz poğaça hamuru gibi yumuşak olsun. Hamuru yoğurduktan sonra yarım saat dinlendirin. Hamur dinlendikten sonra üç eşit bezeye bölün . Her bezeyi de 16 küçük bezeye bölün ve küçük bezeleri karıştırdığınız mısır ve buğday nişastasıyla tabak büyüklüğünde açın  aralarına nişasta serperek üst üste koyun  16. ıncı bezeyi açınca en üstü unlamadan elinizle iyice bastırın diğer bezeleri açıncaya kadar bu şekilde bekletin. Sırayla üç bezeyi de bu şekilde açın .  Sonra tabak büyüklüğünde açtığınız 3 parçayı merdane ile teker teker incelterek tepsinizin büyüklüğünde oklava ile açın  tepsinin dibini yağlayın açtığınız yufkayı tepsiye yerleştirin. Kenarları yamuk durmasın diye bıçakla kesip alın açtığınız yufkaların her katının arasına  çekilmiş cevizleri koyun.En üsteki yufkayı da kapatıp istediğiniz şekilde dilimleyin üzerine eritiğiniz tereyağını ve ona karıştırdığın sıvı yağı her tarafa gelecek şekilde dökün. 200 derece de önceden ısıtılmış fırında pişirin üzeri kızarınca ısıyı 180 dereceye indirin yaklaşık 30 dk da pişiyor. 
 Şerbeti için: şeker ve suyu ateşe koyun arada bir karıştırarak koyulaşana kadar kaynatın .(baklavanın şerbeti diğer tatlıların şerbetinden daha kıvamlı olur.)  şerbeti ateşten alınca limon suyunu da ekleyin . Benim tatlım soğuk şerbetim sıcaktı . Ama kaynar değildi.
 


2 yorum:

*mehtap dedi ki...

aç karnına tatlı yemeye bayılırım,ve sabah sabah gördüğüm bu tatlıya bayıldım,ellerine kollarına sağlık.Hayırlı Kandiller..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tebrik ederim bundan sonra sıklıkla yaparsın:) afiyet şifa olsun hayırlı cumalar