11 Aralık 2011 Pazar

EVDE HAMBURGER KEYFİ





Malzemeler:
700 gr kıyma
1 domates
2-3 yaprak kıvırcık
4  salatalık turşusu
1 kuru soğan
ketçap, mayonez

Yapılışı: Kıymaya,  tuz ve istediğiniz baharatları atın(ben karabiber ve pul biber kullandım).Kıymayı yoğurun et birbirine yapışacak kıvama geldiğinde elinizi  hafif  ıslatarak   hamburger ekmeğinin enliğinde köfteler yapın ben 700 gr kıymadan 6 köfte yapıyorum siz isterseniz  köfteleri ince alıp daha fazla köfte yapabilirsiniz.Köfteleri önceden ısıtılmış tost makinasının üstünde kızartın  bir taraftan da diğer malzemeleri fotoğraftaki gibi doğrayın . Hamburger ekmeklerini ikiye ayırın; ayrılan ekmeklerin üstüne kıvırcık.domates ,köfte,soğan,turşu ve tekrar kıvırcık ekleyin istediğiniz kadar ketçap ve mayonez kullanabilirsiniz.

Not: Hamburger ekmeğimi İstanbul Halk Ekmek `ten alıyorum  fiyatı uygun tadı da çok güzel .Evde yaptınız hamburgerler hijyen açısından sağlıklı, bütçenize de çok zarar vermeden çocuklarınıza bu keyfi tattırabilirsiniz.Çocuklarınızla hazırlarken çok keyifli zaman geçirisinz

Yorum Gönder