4 Mayıs 2012 Cuma

IŞKIN (RİVİS)

  Işkın genelde mayıs ayında  başlayıp haziranını ilk haftasına kadar  dağların yüksek kesimlerinde yetişen ,kökleri yenilebilen hafif tatlımsı olmasına rağmen ekşi tadı baskın olan süngerimsi bir bitki.
  Mide gazının alınmasına ve şeker hastalığına iyi geliyor.
  Kabuğu soyulup tuzla yeniliyor. Çilekli turta yapılıyormuş ama hiç denemedim .
 
   İstanbul`da yaşıyanlar bu mevsimde Fatih `te Kadınlar Pazarın`da  bulabilirler.
   Bu aralar yolunuz Adıyaman`ın Çelikhan ilçesine düşerse bütün manav tezgahlarında uygun fiyata ışkının en lezzetlisini alırsınız .

  Ben pek konuşkan biri değilim .Aslında yazmayı da pek beceremem ama bu gün okuduğum bir hadis beni çok etkiledi sizlerle  paylaşmak istedim.

   ''Resulullah (a.s.) sahabilerine :
''İçinizden herhangi biri bir rüya gördü mü?''  diye sorardı .Böylece Allah`ın ,rüyasını anlatmasını dilediği kimse O`na rüyasını anlatırdı.Bir sabah Resulullah(a.s.) bize şöyle anlattı:

      ''Bu gece bana iki kişi geldi ve beni kaldırdılar.''Çık, çık'' dediler.Birlikte yan üstü uzanmış bir adamın yanına gittik .Bir başkası da onun başında elinde bir kaya ile ayakta duruyordu.Bir de baktık ki ,adam elinden kayayı atıyor,kaya öteki adamın başına iniyor sonra bu kaya şuraya yuvarlanıyordu . Adam da tekrar kayanını peşinden gidiyor,onu alıyor ve adamın kafası eski haline dönünceye kadar geri dönmüyordu. Sonra yeniden o adamın yanı başına dönuyor ve birinci kez yaptığı işi tekrarlıyordu.

        Yanımdaki iki adam bana şöyle söyledi:
''Bunların durumlarını sana bildirelim.Yanına götürüldüğün ve kafası ezilen adam Kur'an-ı  Kerim'i eline alıp onu reddeden ve farz namazlarını kılmadan uyuyan biri idi''
(İbni Huzeyme (2/69)   )

1 yorum:

Unknown dedi ki...

hiç duymadığım ve tatmadığım bir sebze. haya imandandır bence de. bloğnuzun ismini çok beğendiğim gibi salatalarınızı da beğendim. tabi farz namazları hakkında anlattığınız hadisi şerifi de. ağzınıza sağlık. sizi takibe aldım. ben de beklerim eğer isterseniz sevgiler selamlar