19 Haziran 2012 Salı

EVLİLİK YILDÖNÜMÜMÜZ VE KAKAOLU YAŞ PASTA

      Evliliğimizin  4 .yılını geride bıraktık işallah bundan sonrada bir ömür böyle güzel devam eder.
Evliliğimizin 1. inici yılı dahil hiç birini hatırlamayan eşimi kapıda elinde güllerle görünce çok şaşırdım ve o an benim için düyanını en mutlu anlarından  biriydi bendim.
   
      Rabbim hepimizin evililiklerinde huzuru ve muhabbeti daim etsin. Her türlü şerden ve musibetten muhfaza etsin.Bekar arkadaşlarıma da hayırlı eşler nasip etsin.

 KAKAOLU YAŞ PASTA

  Pasta yapma konusunda pek marifetli sayılmam .  Hazır almak yerine kendi emeklerimle bir şeyler yepmak istedim .

Malzemeler:

Pandispanya için:
4 yumurta
1 s.b şeker
1 s.b. un
1 çay k. karbonat
2 y.k. kakao

Kakaolu sos:
4 y.k. kakao
1,5  çay.b toz şeker
2 y.k nişasta (evde mısır nişastası vardı onu kullandım)
4 y.k kakao
1 p.k. sıcak çikolata (olmazsa da olur ben çikolata tadı gelsin diye koydum)
2  s.b su
Aradaki muhallebi için
3 s.b.  süt
5 y.k  un
1 p.k  vanilya
1 s.b. şeker

Yapılışı:
Pandispanya
Yumurta ve şekeri  yaklaşık 5 d.k çırpın. sonra diğer malzemeleri katın . Dibi yağlanmış ve unlanmış tepsiye koyun 200 derecede ısıtılmış fırında önce 5 dk pişirin sonra ısıyı 150 dereceye düşürün yaklaşık 20 dk da pişiyor . Fırından çıkardıktan sonra ilk sıcaklığı çıkınca ters çevirin yaklaşık 30 dk bekleyin sonra ikiye bölün
Kakaolu sos
Tüm malzemeleri tencereye alın mikserle 1 -2 dk çırpın sonra ateşe alın kaynayıp koyulaşana kadar karıştırın . Ateşten alın yaklaşık 20 dk soğusun kabuklanmaması için arada bir karıştırın.
Muhallebi
Tüm malzemeleri tencereye alın mikserle 2 dk çırpın sonra ateşe alın kaynayıp koyulaşana kadar karıştırın ateşten aldıktan sonra 4-5 dk daha mikserle çırpın ve yaklaşık 30 dk soğumaya bırakın  arada bir karıştırın.
pastayı ikiye bölün ben 1 ç.b toz şekeri 1 sb su ile bir taşım kanatın yarısı ile pasta tabanını ıslatın
muhallebinin yarıdan fazlasını dökün ve her tarafa eşit dağıtın.Pastanın ikinci katını da kalan şerbetleıslatın.Kakaolu sosu pastanım her tarafını eşit kaplayacak şekilde sürün kalan muhallebi ile de istediğiniz şekilde süsleyin .

2 yorum:

*mehtap dedi ki...

nice mutlu yıldönümlerine ulaşmanızı dilerim..

muhabbetsofrasi dedi ki...

nice mutlu senelere....

ve eline sağlık....