19 Nisan 2012 Perşembe

EVDEKİ BALINIZ ŞEKERLENDİYSE

Önce bir sevinç dansı yapın .Çünkü çok şanslısınız doğal bal kullanıyorsunuz .
Balınızı cam bir kavanoza koyun . Bir tencereye kavanozun yarısına gelecek kadar su doldurun.Bal kavanozunu altına bir bez koyarak camın sıcaktan çatlamasını engelleyin. Kavanozu su soğukken tencereye yerleştirdim.Su ile birlikte ısındı ve kaynadı. Kaynamaya başlayınca 5 dk kaynattım. Tencereyi ateşten aldım ama balı içinden çıkarmadım su soğuyuncaya kadar beklettim .
Balın son hali bu. Balınızı buzdolabında saklamayın , güneş görmeyen bir yer yeterli.
Buyrun baldan bir kaşık alabirsiniz diyeceğim ama  evdekiler balı çoktan kaşıkladılar .

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bizimki olduğu gibi duruyor demek ki bir iş var bu balda.arısız bal da yaptıklarını duyduktan sonra baldan soğur olduk..Bu güzel fikir için çok teşekürler böyle yapılabileceğini bilmiyordum.çok selamlar