7 Nisan 2012 Cumartesi

MISIR EKMEĞİ VE TERE YAĞLI, PEKMEZLİ SIKMA

Mısır Ekmeği  Yapılışı:

2 sb mısır unu
2 sb normal un
tuz , 1 pk instant maya
yaklaşık 1,5 sb su


Elenmiş unu ,tuzu ve mayayı karıştırın. Suyunu da katıp çok sert olmayan bir hamur yoğurun. 30 dk mayalansın sonra bezelere bölün  yumuşak olduğu için oklava ve merdaneyle açmaya gerek yok ama isterseniz merdaneyle tabaktan biraz büyük açın . Teflon tavada veya sacda pişirin dikkat etmeniz gereken mısır ekmeğinin bir tarafı tam pişmeden çevirmeyin yoksa dağılır.İki tarafı tam pişince ateşten alın.

Sıkmanın Yapımı:

2 y.k. tere yağı
2 y.k. pekmez
1 tane sıcak mısır ekmeği

Mısır ekmeği sıcakken  iri paçalara ayırın. Tere yağını ve pekmezini katın ekmekleri yağ ve pekmezle yoğurun . Elinizle köfte gibi sıkın . Çayın yanında peynirle servis edin  , birbirlerine çok yakışıyorlar. Ben  kahvaltı da yapıyorum.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

misss misss :-))
ellerine saglik canim...

Unknown dedi ki...

misss misss :-))
ellerine saglik canim...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK EMİNECİM:)

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok değişik güzel bir tarif çok hoşuma gitti üstelik ne kolay sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine yüreğine sağlık canım Rabbim kalbini ellemden korusun bu ne güzel bir ekmek daha önce hiç görmemiştim.Kalınlığı yarım parmak kadar mı? ben denemek istiyorum İNŞALLAH..hayırlı geceler

Unknown dedi ki...

Sizi burada görmek beni çok mutlu etti. Mısır ekmeği bir parmak kalınlığında olacak

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim:) bugün deneyeceğim İNŞALLAH..